Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP3/443-1209/13-2/KC
z 17 marca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012 poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 29 grudnia 2013 r. (data wpływu 31 grudnia 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla dostawy i nabycia palet drewnianych oraz odpadów z drewna - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 31 grudnia 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla dostawy i nabycia palet drewnianych oraz odpadów z drewna.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca zamierza zajmować się m.in. skupem, odzyskiem, recyklingiem i sprzedażą odpadów z drewna, głównie palet drewnianych. Palety drewniane są jednym z rodzajów opakowań i są produkowane z drewna oraz z gwoździ. Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU) 2008 zalicza opakowania drewniane, w tym palety do zgrupowania 16.24. W grupie 16.24.1 Opakowania drewniane znajduje się klasa 16.24.11 Palety, palety skrzyniowe i pozostałe płyty załadunkowe, z drewna oraz podklasa 16.24.11.0 Palety, palety skrzyniowe pozostałe płyty załadunkowe, z drewna. W podklasie 16.24.13 znajdują się pozostałe opakowania drewniane i ich części. Natomiast według PKWiU odpady z drewna zaliczane są do kodu o numerze PKWiU 38.11.59.

Zainteresowany będzie czynnym podatnikiem podatku VAT oraz nie skorzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o VAT, a dostawa nie będzie objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2.

Na fakturach dokumentujących sprzedaż Zainteresowany będzie stosował opis - sprzedaż palet drewnianych używanych i sprzedaż palet drewnianych nowych lub sprzedaż palet drewnianych.

Z uwagi na fakt, iż zmianie uległ system naliczania odliczania podatku od towarów i usług w obrocie między innymi odpadami innymi niż niebezpieczne zawierające metal, zgodnie z którym do tego typu transakcji stosuje się procedurę odwrotnego obciążenia, Wnioskodawca powziął wątpliwość o sposób rozliczenia transakcji sprzedaży palet drewnianych.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy prawidłowo do faktur dokumentujących sprzedaż palet drewnianych Wnioskodawca będzie stosował podstawowe zasady opodatkowania podatkiem VAT i faktury powinny być wystawiane przez Wnioskodawcę z zastosowaniem podstawowej stawki podatku, czyli 23% a także nabywane przez Wnioskodawcę odpady drewniane sklasyfikowane według PKWiU w grupie 38.11.59 podlegają opodatkowaniu na zasadach ogólnych tzn. Wnioskodawca nie jest obowiązany do rozliczenia podatku jako nabywca?


Zdaniem Wnioskodawcy;


Prawidłowe będzie stosowanie podstawowej zasady opodatkowania sprzedaży palet drewnianych a nie zasady odwrotnego obciążenia.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług ( Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.) - zwanej dalej ustawą - opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii (art. 2 pkt 6 ustawy). Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy - przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy — podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 ustawy — działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.


Stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy - podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne nabywające towary wymienione w załączniku nr 11 do ustawy, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

  • dokonującym ich dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, u którego sprzedaż nie jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9,
  • nabywcą jest podatnik, o którym mowa w art. 15,
  • dostawa nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2.


Na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz U. z 2013 r. poz. 35) - w okresie od 1 kwietnia 2011 do 31 grudnia 2013 r. warunek, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy zmienianej w art. 1 (w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą) jest spełniony, jeżeli dokonującym dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejsza ustawa, niekorzystający ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu dotychczasowym.

W myśl art. 17 ust. 2 ustawy w przypadkach wymienionych w ust. 1 pkt 4,5,7 i 8 usługodawca lub dokonujący dostawy towarów nie rozlicza podatku należnego.


Przepis art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy wprowadza mechanizm polegający na przesunięciu obowiązku rozliczenia VAT na podatnika, na rzecz którego jest dokonywana dostawa towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy. W załączniku 11 do ustawy - stanowiącym wykaz towarów, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy - ustawodawca wskazał:

  1. ex 24.10.14.0 Granulki i proszek z surówki, surówki zwierciadlistej lub stali wyłącznie wlewki lub gęsi zwykle ze stali wysokostopowej, otrzymywane przez przetopienie i odlanie drobniutkich odpadów lub złomu,
  2. ex 24.45.30.0 Pozostałe metale nieżelazne i wyroby z nich; cermetale; popiół i pozostałości zawierające metale i związki metali wyłącznie odpady i złom metali nieszlachetnych,
  3. 38.1 1.51.0 - Odpady szklane,
  4. 38.11.54.0 - Pozostałe odpady gumowe,
  5. 38.11.55.0 - Odpady z tworzyw sztucznych,
  6. 38.11.58.0 -Odpady inne niż niebezpieczne zawierające metal,
  7. 38.12.27 - Odpady i braki ogniw i akumulatorów elektrycznych; zużyte ogniwa i baterie galwaniczne oraz akumulatory elektryczne,
  8. ex 38.32.29.0 - Surowce wtórne z pozostałych metali -wyłącznie odpady i złom.


W myśl art. 5a ustawy - towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca planuje zajmować się m.in. sprzedażą palet drewnianych. Zainteresowany będzie czynnym podatnikiem podatku VAT oraz nie skorzysta ze zwolnienia o którym mowa w art. 113 ust. l i 9 ustawy, a dostawa nie będzie objęta zwolnieniem z art. 43 ust. 1 pkt 2. Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą prawidłowości opodatkowania oraz udokumentowania dokonywanych transakcji sprzedaży palet.

Należy stwierdzić, że podana klasyfikacja statystyczna sprzedawanych towarów (palet drewnianych) o symbolu PKWiU 16.24 - Opakowania drewniane. W grupie 16.24.1 Opakowania drewniane znajduje się klasa 16.24.11 - Palety, palety skrzyniowe i pozostałe płyty załadunkowe, z drewna oraz podklasa 16.24.11.0 Palety, palety skrzyniowe i pozostałe płyty załadunkowe, z drewna.

W podklasie 16.24.13 znajdują się pozostałe opakowania drewniane i ich części. Jak widać zatem palety drewniane nie mieszczą się wśród klasyfikacji statystycznych towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy, zatem stosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy, nie będzie mieć zastosowanie w przedmiotowej sprawie.

Jak stanowi art. 106 ust. 1 ustawy — podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1 a, 2,4 I 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

W przypadkach, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4,5,7 i 8, w fakturze nie wykazuje się danych dotyczących stawki i kwoty podatku (art. 106 ust. 1 a ustawy).


Wskazać należy, że ogólne regulacje dotyczące danych jakie powinny zawierać faktury zostały określone - na podstawie delegacji ustawowej zawartej w art. 106 ust. 8 ustawy. Stosownie do ww. przepisów - fakturę wystawia:

  1. zarejestrowany podatnik VAT czynny;
  2. podatnik, o którym mowa w art. 16 ustawy, przy dokonywaniu wewnątrzwspólnotowej dostawy nowych środków transportu.


Znowelizowane przepisy zawierają katalog danych, które winna zawierać faktura.


Zgodnie z tym przepisem, faktura powinna zawierać:

  1. datę jej wystawienia;
  2. kolejny numer, nadany w ramach jednej lub więcej serii, który w sposób jednoznaczny identyfikuje fakturę;
  3. imiona i nazwiska lub nazwy podatnika i nabywcy towarów lub usług oraz ich adresy;
  4. numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany dla podatku, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 11 lit. a;
  5. numer, za pomocą którego nabywca towarów lub usług jest zidentyfikowany dla podatku lub podatku od wartości dodanej, pod którym otrzymał on towary lub usługi, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 11 lit. b;
  6. datę dokonania lub zakończenia dostawy towarów lub wykonania usługi, o ile taka data jest określona i różni się od daty wystawienia faktury; w przypadku sprzedaży o charakterze ciągłym podatnik może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży;
  7. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi;
  8. miarę i ilość (liczbę) dostarczonych towarów lub zakres wykonywanych usług;
  9. cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto);
  10. kwoty wszelkich rabatów, w tym za wcześniejsze otrzymanie należności, o ile nie zostały one uwzględnione w cenie jednostkowej netto;
  11. wartość dostarczonych towarów lub wykonanych usług objętych transakcją, bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto);
  12. stawkę podatku;
  13. sumę wartości sprzedaży netto z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami podatku sprzedaż zwolnioną od podatku;
  14. kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto, z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;
  15. kwotę należności ogółem.


Zatem sprzedaż przez Wnioskodawcę palet drewnianych (sklasyfikowanych wg PKWiU pod symbolem 16.24.11.0) na rzecz podatników o których mowa w art. 15 ustawy, nie będzie objęta mechanizmem tzw. odwrotnego obciążenia, polegającym na przesunięciu obowiązku rozliczenia podatku należnego na podatników, na rzecz których są dokonywane dostawy ww. towarów. Zainteresowany jest zobowiązany do udokumentowania tych dostaw poprzez wystawienie faktur VAT stosownie do powołanych przepisów rozporządzenia, z zastosowaniem podstawowej stawki VAT.

Także nabywanie towarów w postaci odpadów z drewna zaklasyfikowanych według PKWiU do grupy 38.11.59 nie mieści się w załączniku nr 11 do ustawy o VAT, tym samym powinno być opodatkowane na zasadach ogólnych.

Reasumując, Wnioskodawca zarówno do faktur dokumentujących sprzedaż palet drewnianych jak i do nabycia odpadów drewnianych nie będzie zobowiązany stosować zasady odwrotnego obciążenia, ponieważ czynności te podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT przez Zainteresowanego według 23% stawki podatku.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z treścią art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2011r., Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.) zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 cytowanej ustawy stanowi, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Na podstawie art. 2 pkt 6 cyt. ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.


W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych, o czym stanowi art. 15 ust. 2 ustawy.

Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca jako zarejestrowany podatnik VAT, niekorzystający ze zwolnienia z art. 113 ust. 1 ustawy, zamierza zajmować się m.in. skupem, odzyskiem, recyklingiem i sprzedażą odpadów z drewna, głównie palet drewnianych. Palety drewniane są jednym z rodzajów opakowań i są produkowane z drewna oraz z gwoździ. Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU) 2008 zalicza opakowania drewniane, w tym palety do zgrupowania 16.24 Opakowania drewniane. W grupie 16.24.1 Opakowania drewniane znajduje się klasa 16.24.11 Palety, palety skrzyniowe i pozostałe płyty załadunkowe, z drewna oraz podklasa 16.24.11.0 Palety, palety skrzyniowe pozostałe płyty załadunkowe, z drewna. W podklasie 16.24.13 znajdują się pozostałe opakowania drewniane i ich części. Natomiast według PKWiU odpady z drewna zaliczane są do kodu o numerze PKWiU 38.11.59.

Wątpliwości Wnioskodawcy wiążą się z uznaniem, czy prawidłowo do faktur dokumentujących sprzedaż palet drewnianych będzie stosował podstawowe zasady opodatkowania podatkiem VAT i będzie wystawiał faktury ze stawką podatku w wysokości 23% a także czy nabywane przez Wnioskodawcę odpady drewniane sklasyfikowane według PKWiU w grupie 38.11.59 podlegają opodatkowaniu na zasadach ogólnych.


Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy, podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne nabywające towary wymienione w załączniku nr 11 do ustawy, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

  1. dokonującym ich dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, u którego sprzedanie jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9,
  2. nabywcą jest podatnik, o którym mowa w art. 15,
  3. dostawa nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2;


Natomiast w art. 17 ust. 2 ustawy stwierdza się, że w przypadkach wymienionych w ust. 1 pkt 4, 5, 7 i 8, usługodawca lub dokonujący dostawy towarów nie rozlicza podatku należnego.

Z powyższych przepisów wynika, że ww. art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy wprowadza mechanizm polegający na przesunięciu obowiązku rozliczenia VAT na podatnika, na rzecz którego jest dokonywana dostawa towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy.


Mechanizm odwrotnego obciążenia ma zastosowanie, jeżeli łącznie spełnione są cztery warunki:

  1. nabywcą towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15 ustawy,
  2. dostawcą ww. towarów jest podatnik, o którym mowa w art. 15 ustawy,
  3. dostawca ww. towarów nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy,
  4. dostawa ww. towarów nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy.


A zatem w tej sytuacji nabywca, będąc podatnikiem w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 7 powołanej ustawy, będzie zobowiązany do rozliczenia podatku z tytułu nabycia ww. towarów.


Załącznik nr 11 do ustawy zmieniony przez art. 1 pkt 7 ustawy z dnia 26 lipca 2013 r. (Dz.U.2013.1027) zmieniającej ustawę z dniem 1 października 2013 r. i zawiera katalog towarów, identyfikowanych przy pomocy klasyfikacji statystycznych wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, których dostawa objęta jest mechanizmem odwróconego obciążenia.

Wnioskodawca wskazał, że planuje sprzedawać palety drewniane, które należą do grupowania PKWiU 16.24 a także nabywać odpady z drewna o symbolu PKWiU 38.11.59.


Mając na uwadze powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy wskazać, że sprzedawane jak i nabywane przez Wnioskodawcę produkty sklasyfikowane pod ww. symbolami nie zostały wymienione w załączniku nr 11 do ustawy o VAT, zawierającym katalog towarów, do których stosuje się mechanizm odwrotnego obciążenia.

Zatem skoro towary sprzedawane jak i nabywane przez Wnioskodawcę nie zostały wymienione w załączniku nr 11 do ustawy należy uznać, że norma przewidziana w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy nie znajdzie zastosowania dla dostawy i nabycia tych towarów. Tym samym, w przypadku sprzedaży ww. towarów przez Wnioskodawcę to na nim będzie ciążył obowiązek rozliczenia podatku należnego z tytułu tych transakcji na zasadach ogólnych.

Stosownie do art. 106b ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT podatnik jest obowiązany wystawić fakturę dokumentującą sprzedaż, a także dostawę towarów i świadczenie usług, o których mowa w art. 106a pkt 2, dokonywane przez niego na rzecz innego podatnika podatku, podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze lub na rzecz osoby prawnej niebędącej podatnikiem.


Zgodnie z brzmieniem art. 106e ust. 1 ustawy, faktura powinna zawierać m.in.:

  1. datę wystawienia;
  2. kolejny numer nadany w ramach jednej lub więcej serii, który w sposób jednoznaczny identyfikuje fakturę;
  3. imiona i nazwiska lub nazwy podatnika i nabywcy towarów lub usług oraz ich adresy;
  4. numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany na potrzeby podatku, z zastrzeżeniem pkt 24 lit. a;
  5. numer, za pomocą którego nabywca towarów lub usług jest zidentyfikowany na potrzeby podatku lub podatku od wartości dodanej, pod którym otrzymał on towary lub usługi, z zastrzeżeniem pkt 24 lit. b;
  6. datę dokonania lub zakończenia dostawy towarów lub wykonania usługi lub datę otrzymania zapłaty, o której mowa w art. 106b ust. 1 pkt 4, o ile taka data jest określona i różni się od daty wystawienia faktury;
  7. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi;
  8. miarę i ilość (liczbę) dostarczonych towarów lub zakres wykonanych usług;
  9. cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto);
  10. kwoty wszelkich opustów lub obniżek cen, w tym w formie rabatu z tytułu wcześniejszej zapłaty, o ile nie zostały one uwzględnione w cenie jednostkowej netto;
  11. wartość dostarczonych towarów lub wykonanych usług, objętych transakcją, bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto);
  12. stawkę podatku;
  13. sumę wartości sprzedaży netto, z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami podatku i sprzedaż zwolnioną od podatku;
  14. kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto, z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;
  15. kwotę należności ogółem;(…)


Powołane wyżej przepisy określają jakie czynności i jakie zdarzenia gospodarcze podlegają udokumentowaniu fakturą VAT. Wynika z nich, że sytuacja przedstawiona przez Wnioskodawcę, mieści się w zakresie sprzedaży, zatem jest on zobowiązany wystawić fakturę z tytułu dostawy (sprzedaży palet drewnianych) na zasadach ogólnych. Faktura taka powinna zawierać wszystkie elementy, które obowiązkowo powinny znaleźć się na tzw. fakturze typowej, tj. fakturze wystawianej dla udokumentowania opodatkowanej sprzedaży (krajowej) dokonywanej na rzecz innego podatnika.

Dokonując podsumowania, Wnioskodawca prawidłowo będzie stosował do faktur dokumentujących sprzedaż palet drewnianych o PKWiU 16.24 podstawowe zasady opodatkowania podatkiem VAT a faktury powinny być wystawiane z zastosowaniem podstawowej stawki podatku, czyli 23% a także nabywane przez Wnioskodawcę odpady drewniane sklasyfikowane według PKWiU w grupie 38.11.59 podlegają opodatkowaniu na zasadach ogólnych, co oznacza, że Wnioskodawca nie będzie obowiązany do rozliczenia podatku jako nabywca.

Niniejsza interpretacja została wydana na podstawie klasyfikacji statystycznej wskazanej przez Wnioskodawcę we wniosku.


Zatem stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj