Interpretacje do przepisu
art. 26 ust. 1d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
55/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 26 ust. 1d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
1 2
2019.10.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.320.2019.2.AJ
∟Obowiązki prowadzącego rachunki zbiorcze i rachunki papierów wartościowych jako płatnika związane z wypłatą za jego pośrednictwem odsetek i dyskonta z tytułu listów zastawnych i obligacji.
2019.10.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.375.2019.1.MG
∟w zakresie obowiązków płatnika związanych z wypłatą za jego pośrednictwem odsetek i dyskonta z listów zastawnych i obligacji
2019.10.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.330.2019.2.JF
∟W zakresie ustalenia, czy będąc pośrednikiem płatności pomiędzy K. a Z., Wnioskodawca jest jednocześnie płatnikiem podatku u źródła, o którym mowa w art. 26 ust. 1 ustawy o CIT, zobowiązanym do pobrania i odprowadzenia podatku u źródła z tytułu uzyskanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez Z. (wynagrodzenie za wynajem pojazdów).
2019.10.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.236.2019.3.APA
∟ustalenie czy w odniesieniu do należności wypłaconych Podmiotom, posiadającym siedzibę działalności gospodarczej poza terytorium Polski, z tytułu zakupu biletów lotniczych zastosowanie znajdzie art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w brzmieniu obowiązującym przed dniem 12 sierpnia 2017 r., a tym samym Wnioskodawca występował w charakterze płatnika zobowiązanego do naliczenia, poboru i wpłaty podatku dochodowego od osób prawnych
2019.09.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.314.2019.2.JK
∟w zakresie ustalenia czy w katalogu świadczeń wymienionych w art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych mieści się wynagrodzenie z tytułu świadczenia wskazanych we wniosku usług (usługi informatyczne i teleinformatyczne).
2019.09.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.310.2019.1.KS
∟Obowiązek pobrania podatku u źródła w przypadku wypłaty odsetek od kredytu, w kwocie przekraczającej 2 mln PLN w roku podatkowym Spółki, na rzecz polskiego oddziału zagranicznego podmiotu, w sytuacji gdy odsetki te związane są z działalnością tego oddziału na terytorium Polski oraz obowiązku złożenia zawiadomienia do naczelnika właściwego urzędu skarbowego o niepobranym podatku od części należności przekraczającej 2 mln PLN w roku podatkowym Spółki.
2019.08.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.274.2019.1.JC
∟Czy w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2019 r., po spełnieniu warunków, o których mowa w art. 26 ust. 1d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, art. 26 ust. 2e tej ustawy nie znajdzie zastosowania do wypłat na rzecz Zakładu, tj. Wnioskodawca jako płatnik nadal nie będzie zobowiązany do pobierania podatku u źródła od dokonanych na rzecz Zakładu płatności?
2019.07.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.207.2019.2.JC
∟1. Czy od kwot zapłaconych prowizji i opłat okołokredytowych należy odprowadzić podatek u źródła w myśl przepisów art. 21 ust. 1 UPDOP w zw. z art. 11 UPO?
2. Czy w myśl przepisu art. 26 ust. 7a UPDOP dla dokonania z należytą starannością weryfikacji o której mowa w art. 26 ust. 1 UPDOP konieczne jest uzyskanie przez płatnika pisemnego oświadczenia podatnika przewidzianego w art. 26 ust. lf UPDOP od każdego z banków kredytujących?
2019.07.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.148.2019.1.AJ
∟Brak konieczności uwzględnienia dla celów ustalenia przekroczenia progu określonego w art. 26 ust. 2e u.p.d.o.p. wartości wypłacanych na rzecz czeskiego podmiotu należności z tytułu użytkowania lub prawa do użytkowania urządzenia przemysłowego, wartości wypłacanych na rzecz litewskiego podmiotu należności z tytułu odsetek będących przedmiotem opinii określonej w art. 26b ust. 1 ww. ustawy oraz wartości wypłacanych należności z tytułu usług doradczych w kwocie ponad 2 miliony złotych na rzecz polskiego zakładu holenderskiego rezydenta podatkowego, brak obowiązku pobrania podatku u źródła od wartości wypłacanych na rzecz polskiego zakładu niemieckiego rezydenta podatkowego należności z tytułu użytkowania lub prawa do użytkowania urządzenia przemysłowego ponad 2 miliony złotych oraz metodologia określenia kwoty podatku objętej obowiązkiem pobrania przez płatnika w związku z wypłatą na rzecz brytyjskiego rezydenta podatkowego należności licencyjnych po uprzednim przekroczeniu ww. progu.
2019.06.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.138.2019.3.SG
∟w zakresie ustalenia, czy na Wnioskodawcy ciążyć będą obowiązki płatnika podatku u źródła w związku z wypłacanymi należnościami za usługi cloud computing
2019.06.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.130.2019.2.PW
∟Ustalenie, czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do pobrania zryczałtowanego podatku w przypadku wypłat opisanych we wniosku należności, niezależnie od wartości wypłacanych należności z tytułów określonych w art. 21 ust. 1, art. 22 ust. 1 oraz art. 26 ust. 1aa ustawy o CIT, w tym również w przypadku, gdy wypłata tych należności dokonywana przez Wnioskodawcę na rzecz tego samego podatnika przekracza łącznie w roku podatkowym obowiązującym u Wnioskodawcy kwotę 2.000.000 (dwa miliony) złotych.
2019.04.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.110.2019.1.MW
∟Obowiązek pobrania jako płatnik podatku u źródła od należności licencyjnych wypłacanych na rzecz Kontrahenta prowadzącego działalność gospodarczą poprzez położony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zagraniczny oddział (Zakład) po dniu 1 lipca 2019 r., w myśl art. 26 ust. 2e ustawy CIT, w sytuacji gdy łączna kwota tych należności, wypłaconych od dnia 1 stycznia 2019 r., przekroczy 2 mln złotych w roku podatkowym.
2019.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.518.2018.1.AJ
∟Brak obowiązku pobrania podatku u źródła od wypłaty odsetek w kwocie ponad 2 miliony złotych na rzecz polskiego oddziału francuskiego rezydenta podatkowego.
2018.10.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.323.2018.2.MM
∟w zakresie:
1. Czy wypłata drugiej transzy dywidendy (a także przyszłe dywidendy) będzie podlegała zwolnieniu z opodatkowania w Polsce na podstawie art. 22 ust. 4 Ustawy o CIT?
2. Czy w przypadku spełnienia przez Spółkę warunku określonego w art. 26 ust. 1 i 1c Ustawy o CIT, tj. udokumentowania miejsca siedziby Spółki szwajcarskiej 2 dla celów podatkowych certyfikatem rezydencji oraz spełnienia warunku określonego w art. 26 ust. 1f Ustawy o CIT, tj. uzyskania od Spółki szwajcarskiej 2 pisemnego oświadczenia potwierdzającego spełnienie warunków opisanych w art. 22 ust. 4 pkt 4 Ustawy o CIT, Spółka nie będzie zobowiązana do pobrania podatku u źródła od drugiej transzy dywidendy (a także od dywidend wypłacanych w przyszłości na rzecz Spółki szwajcarskiej 2)?
2017.08.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-3.4010.105.2017.2.JS
∟Obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od wynagrodzenia w związku z zakupem biletów lotniczych od zagranicznego przewoźnika.
2017.07.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.128.2017.1.AJ
∟w zakresie uznania Wnioskodawcy za płatnika w związku z wypłatą należności za bilety lotnicze na rzecz polskich pośredników
2017.04.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0461-ITPB3.4510.86.2017.1.KP
∟Obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego.
2017.04.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0461-ITPB3.4510.5.2017.2.KP
∟Interpretacja przepisów prawa podatkowego w zakresie obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego.
2017.04.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0461-ITPB3.4510.85.2017.1.KP
∟Interpretacja przepisów prawa podatkowego w zakresie obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego.
2017.03.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPB-1-3.4510.15.2017.2.AB
∟W zakresie obowiązku poboru i odprowadzenia zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych w związku z zakupem biletów lotniczych od pośredników będących polskimi rezydentami podatkowymi.
2017.03.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPB-1-3.4510.1021.2016.3.APO
∟Czy z tytułu zakupu u zagranicznych kontrahentów usług wskazanych w punktach od a) do f), Spółka zobowiązana jest do pobrania zryczałtowanego podatku u źródła od tych przychodów?
2017.02.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-2.4510.965.2016.2.AP
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy zgodnie z którym, w przypadku dokonywanych płatności z Faktur nr 1 z tytułu zakupu biletów lotniczych za pośrednictwem polskich rezydentów podatkowych, na Spółce nie ciąży obowiązek pobrania i zapłaty podatku u źródła?
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy zgodnie z którym, w przypadku dokonywanych płatności z Faktur nr 2 z tytułu zakupu biletów lotniczych za pośrednictwem polskich rezydentów podatkowych, na Spółce nie ciąży obowiązek pobrania i zapłaty podatku u źródła?
2017.01.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - 0461-ITPB3.4510.712.2016.1.JG
∟Czy w przypadku umowy leasingu, w której finansujący wskazany jest zgodnie z opisem w stanie przyszłym, czyli spółka niemiecka działająca przez oddział w Polsce spółka powinna pobierać podatek u źródła od wypłat należności dla polskiego podmiotu? Czy firma powinna złożyć w urzędzie po zakończeniu roku informację IFT-2R?
2016.12.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-633/16-4/AJ
∟W zakresie zastosowania zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 22 ust. 4 i art. 6 ust. 1 pkt 10 Ustawy o CIT bez ograniczeń wynikających z art. 22c tej ustawy, kwalifikacji prawnopodatkowej dochodów otrzymywanych przez Wnioskodawcę w związku ze świadczeniem usług pożyczek papierów wartościowych oraz określenia momentu rozpoznania przychodu z tytułu prowizji.
2016.12.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-1.4510.329.2016.2.MJ
∟w zakresie obowiązku pobrania i zapłaty zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłat dokonywanych na rzecz polskiego pośrednika
2016.09.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/4510-314/16-1/KP
∟Czy w przedstawionym stanie faktycznym spółka jest zobowiązana do pobrania i odprowadzenia zryczałtowanego podatku dochodowego od wynagrodzenia (zapłaty za bilet) wypłacanego na rzecz pośredników, mających siedzibę na terytorium RP w związku z zakupem biletów lotniczych, których loty odbywają się na trasach opisanych w stanie faktycznym?
2016.09.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-452/16-1/APO
∟Czy Wnioskodawca jest zobowiązany do poboru i odprowadzenia zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 851 ze zm., dalej: „UCIT”), od zapłaty za bilet lotniczy w komunikacji międzynarodowej dokonanej na rzecz Kontrahenta?
2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-633/16-2/AJ
∟W zakresie zastosowania zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 22 ust. 4 i następne Ustawy o CIT bez ograniczeń wynikających z art. 22c Ustawy o CIT oraz kwalifikacji prawnopodatkowej Dochodów otrzymywanych przez Wnioskodawcę w związku ze świadczeniem usług pożyczek papierów wartościowych.
2016.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/4510-1-244/16-4/ŁM
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie obowiązku pobrania i zapłaty zryczałtowanego podatku dochodowego od nabytych biletów lotniczych.
2016.07.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-513/16-2/PW
∟W zakresie poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od wynagrodzenia za bilety lotnicze wypłacanego pośrednikowi mającemu siedzibę w Polsce
1 2
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.