Interpretacje do przepisu
art. 15c ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


59/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 15c ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

1 2

2019.11.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.310.2019.1.AZE
     ∟w zakresie ustalenia: -czy w celu obliczenia nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, o której mowa w art. 15c ust. 1 i 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przez przychody o charakterze odsetkowym, o których mowa w art. 15c ust. 13 ustawy należy rozumieć podlegające opodatkowaniu w roku podatkowym prowizje wskazane w umowie o świadczenie usług „finansowania sprzedaży” w ramach wariantu „faktoringu niepełnego” (z regresem), tj.: prowizję za finansowanie faktur, prowizję za spłatę w okresie tolerowanego opóźnienia, prowizję za spłatę w okresie przedłużonego tolerowanego opóźnienia i prowizję za opóźnienie w spłacie kwoty wymagalnej oraz w ramach tzw. „faktoringu pełnego” (bez regresu), tj.: prowizję za finansowanie faktur, prowizję za przejęcie ryzyka, prowizję za okres opóźnienia oraz prowizję za opóźnienie w spłacie kwoty wymagalnej; -czy w celu obliczenia nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, o której mowa w art. 15c ust. 1 i 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przez przychody o charakterze odsetkowym, o których mowa w art. 15c ust. 13 ustawy należy rozumieć podlegające opodatkowaniu w roku podatkowym prowizje wskazane w umowie o świadczenie usług „faktura na raz”, tj.: prowizję za finansowanie faktur, prowizję za spłatę w okresie tolerowanego opóźnienia oraz prowizję za opóźnienie w spłacie kwoty wymagalnej; -czy w celu obliczenia nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, o której mowa w art. 15c ust. 1 i 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przez przychody o charakterze odsetkowym, o których mowa w art. 15c ust. 13 ustawy należy rozumieć podlegające opodatkowaniu w roku podatkowym prowizje wskazane w umowie o świadczenie usług „finansowania zakupów”, tj.: prowizję za finansowanie faktur, prowizję za dodatkowy okres finansowania oraz prowizję za opóźnienie w spłacie kwoty.

2019.09.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.293.2019.1.SG
     ∟w zakresie ustalenia, czy koszty finansowania Projektu związane z pozyskaniem Kredytu refinansowanego można uznać za koszty finansowania dłużnego wynikające z kredytów (pożyczek) wykorzystywanych do sfinansowania długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury publicznej (tj. Projektu), a tym samym koszty te nie powinny być brane pod uwagę przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych biorąc pod uwagę, że realizowany przez Spółkę projekt stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ww. ustawy w odniesieniu do kosztów: - prowizji z tytułu udzielenia Kredytu refinansowego, kosztów administracyjnych poprzedniego agenta kredytu uiszczane na rzecz podmiotów bankowych, kosztów audytu modelu finansowego (którego przedłożenie było warunkiem uruchomienia Kredytu refinansowego), - doradztwa prawnego, podatkowego i technicznego udzielonego przez podmioty niepowiązane, jak również kosztów doradztwa finansowego udzielonego przez podmioty powiązane związanego ze wsparciem przy negocjacjach warunków kredytowych.

2019.07.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.318.2019.1.EN
     ∟w zakresie zastosowania ograniczeń wynikających z art. 15c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych od odsetek wypłacanych przez Zainteresowanych tytułem rozliczenia występującego przejściowo salda ujemnego

2019.07.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.194.2019.2.AM
     ∟skutki podatkowe związane z przystąpieniem do systemu zarządzania płynnością

2019.07.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.211.2019.1.BS
     ∟w zakresie ustalenia, czy dodatnie i ujemne różnice kursowe z tytułu wyceny oraz wyniki z rozliczenia finansowych instrumentów pochodnych typu forward i swap służących zabezpieczeniu ryzyka walutowego powstałe w ramach scenariusza nr 1 oraz nr 2 stanowią pozycje pozostające bez wpływu na koszty związane z uzyskaniem od innych podmiotów środków finansowych i z korzystaniem z tych środków, podlegające zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodu z uwzględnieniem limitu wynikającego z art. 15c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

2019.05.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.137.2019.1.AM
     ∟ustalenie czy realizacja przedsięwzięcia polegającego na zaprojektowaniu, budowie, utrzymaniu, zarządzaniu i eksploatacji Instalacji stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 updop, a w konsekwencji zgodnie z art. 15c ust. 8 updop przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego nie bierze się pod uwagę kosztów finansowania dłużnego wynikających z kredytów (pożyczek) wykorzystywanych do sfinansowania projektu, tj. realizacji przedsięwzięcia

2019.05.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.83.2019.1.AM
     ∟ustalenie czy opisane we wniosku inwestycje w obcym środ-ku trwałym stanowią długoterminowy projekt z zakresu infra-struktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a w konsekwencji koszty wynikające z kredytów i pożyczek wykorzystanych do budowy tych inwestycji nie będą brane pod uwagę przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego

2019.04.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.110.2019.1.AM
     ∟Wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów ujemnych różnic kursowych powstałych w związku ze spłatą pożyczki w walucie obcej uzyskanej w celu nabycia udziałów.

2019.04.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.77.2019.1.ŚS
     ∟dot. zakresie o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia czy: - koszty gwarancji i poręczeń związanych z zabezpieczeniem spłaty kredytów/pożyczek zaciągniętych przez Spółkę, poniesione na rzecz podmiotów z Grupy Kapitałowej stanowiące koszty finansowania dłużnego, o których mowa w art. 15c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz równocześnie koszty usług lub wartości niematerialnych, o których mowa w art. 15e ww. ustawy i w konsekwencji, mogą podlegać jednocześnie ograniczeniom w zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów zarówno na podstawie art. 15c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jak i na podstawie art. 15e ww. ustawy, - w przypadku, gdy koszt gwarancji/poręczenia, który podlega ograniczeniu w zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów zarówno na podstawie przepisu art. 15c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jak i art. 15e ww. ustawy oraz został już w jakiejś wysokości wyłączony z kosztów uzyskania przychodów na podstawie limitu wynikającego z art. 15c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, to w tej wartości w której został wyłączony z kosztów podatkowych na podstawie art. 15c ww. ustawy nie będzie już brany pod uwagę przy kalkulacji ograniczenia w zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, - czy ustalając, jaka część nadwyżki kosztów finansowania dłużnego niestanowiąca kosztów uzyskania przychodów, określona na podstawie limitu wynikającego z art. 15c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przypada na gwarancje lub poręczenia związane z zabezpieczeniem spłaty kredytów/pożyczek zaciągniętych przez Spółkę, Spółka powinna stosować proporcję wartości danego kosztu gwarancji/poręczenia do wartości wszystkich kosztów finansowania dłużnego.

2019.04.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.82.2019.1.AM
     ∟ustalenie czy rozbudowa oraz modernizacja infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej może zostać uznana za projekt z zakresu infrastruktury publicznej o którym mowa w art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a tym samym czy Spółka może nie uwzględniać tych odsetek i prowizji przy ustalaniu limitu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego

2019.03.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.40.2019.1.BSA
     ∟w zakresie ustalenia czy realizację przedmiotu umowy koncesji należy uznać za długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i w rezultacie dla celów stosowania art. 15c ust. 1 ww. ustawy.

2019.03.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.539.2018.2.MM
     ∟w zakresie: - Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że zrealizowane różnice kursowe (dodatnie i ujemne) powstałe z tytułu spłat kredytów walutowych, pełniących funkcję instrumentów zabezpieczających oraz koszty i prowizje, poniesione w związku z zawarciem transakcji zabezpieczających, nie mieszczą się w definicji kosztów finansowania dłużnego zawartej w art. 15c ust. 12 ustawy o CIT, a tym samym pozostają bez wpływu na określenie kosztów finansowania dłużnego? - Czy prawidłowe jest w odniesieniu do pkt 1, że zapłacone odsetki, prowizje od udzielonego kredytu mieszczą się w definicji kosztów finansowania dłużnego zawartej w art. 15c ust. 12 ustawy o CIT, a tym samym mają wpływ na określenie kosztów finansowania dłużnego? - Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym w przypadku, gdy nadwyżka kosztów finansowania dłużnego podatnika przekracza kwotę 3.000.000 zł w danym roku podatkowym, to, zgodnie z treścią art. 15c ust. 1 ustawy o CIT, taka nadwyżka kosztów finansowania dłużnego podlega ograniczeniom wskazanym w powołanym artykule ustawy o CIT wyłącznie w tej części, która przekracza kwotę 3.000.000 zł?

2019.03.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.8.2019.1.SG
     ∟w zakresie ustalenia czy Opłata sekurytyzacyjna uiszczana na rzecz Funduszu w związku z przystąpieniem przez Spółkę do Programu sekurytyzacji stanowi koszt finansowania dłużnego, o którym mowa w art. 15c ust. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

2019.02.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.649.2018.1.BM
     ∟czy realizowany przez Spółkę Projekt stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 10 updop, spełniający warunki wskazane w art. 15c ust. 8 pkt 1-4 updop, oraz czy odsetki od Kredytów inwestycyjnych, Pożyczek, odsetki i dyskonto od Obligacji, odsetki od Kredytu kupieckiego, odsetki od Kredytu refinansowego, można uznać za koszty finansowania dłużnego wynikające z kredytów (pożyczek) wykorzystywanych do sfinansowania długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury publicznej (tj. Projektu), a tym samym koszty te nie powinny być brane pod uwagę przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego zgodnie z art. 15c ust. 8 updop.

2019.02.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.673.2018.1.BM
     ∟czy odsetki od kredytów na zabezpieczenie roszczenia Skarbu Państwa z tytułu uzyskanej przez Spółkę rzekomej nadpłaty pomocy publicznej można uznać za koszty finansowania dłużnego wynikające z kredytów (pożyczek) wykorzystywanych do sfinansowania długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury publicznej (tj. Projektu), a tym samym koszty te nie powinny być brane pod uwagę przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego zgodnie z art. 15c ust. 8 updop (pytanie oznaczone we wniosku nr 4)

2018.10.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.517.2018.1.MO
     ∟Czy wszystkie wydatki wymienione w stanie faktycznym, które będą powiększać wartość początkową środków trwałych a tym samym będą wchodzić w skład odpisów amortyzacyjnych będą stanowić tzw. koszt finansowania dłużnego w rozumieniu art. 15c ust. 12 ustawy o CIT?

2018.10.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.415.2018.1.AM
     ∟wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów ujemnych różnic kursowych powstałych w związku ze spłatą pożyczki w walucie obcej uzyskanej w celu nabycia udziałów

2018.10.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.312.2018.2.BS
     ∟w zakresie ustalenia czy wskazane we wniosku koszty finansowania dłużnego dotyczące Pożyczek uregulowane przez Spółki, w których Wnioskodawca jest wspólnikiem nie podlegają (nie będą podlegać) ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy wynikającym z przepisów art. 15c ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2018 r.

2018.09.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.361.2018.1.SO
     ∟Interpretacja w zakresie zastosowania przepisów dotyczących źródeł przychodów, kosztów finansowania dłużnego oraz ograniczania kosztów uzyskania przychodów w związku z nabywaniem usług niematerialnych od podmiotów powiązanych do podatkowej grupy kapitałowej.

2018.09.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.275.2018.1.AM
     ∟W zakresie uznania Pożyczek za pożyczki wykorzystywane do sfinansowania długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury publicznej.

2018.09.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.304.2018.1.AM
     ∟ustalenie czy zapłata wekslem własnym za zakupiony od Spółek jawnych oraz od Przedsiębiorcy towar może zostać uznany za finansowanie dłużne w rozumieniu art. 15c i 15ca ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

2018.09.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.328.2018.1.AM
     ∟ustalenie czy farma wiatrowa może zostać uznana za projekt z zakresu infrastruktury publicznej

2018.09.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.260.2018.1.AM
     ∟Stosowanie przepisów dotyczących obowiązku wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów kosztów finansowania dłużnego.

2018.09.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.319.2018.1.AG
     ∟uwzględnienie w kosztach finansowania dłużnego dodatnich oraz ujemnych różnic kursowych od kredytu otrzymanego oraz spłacanego w walucie obcej

2018.08.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.261.2018.1.AM
     ∟stosowanie przepisów dotyczących obowiązku wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów kosztów finansowania dłużnego (gwarancje, poręczenia, faktoring)

2018.08.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.270.2018.1.AZ
     ∟Czy w aktualnym stanie prawnym, dla celów obliczenia dochodu Spółki osiągniętego z innych źródeł przychodu Spółka jest obowiązana wyłączyć z kosztów uzyskania przychodów koszty finansowania dłużnego z kredytów (pożyczek) wykorzystywanych do sfinansowania Inwestycji w części, w jakiej nadwyżka kosztów finansowania dłużnego przewyższa 3 mln złotych powiększone o 30% kwoty odpowiadającej nadwyżce sumy przychodów ze wszystkich źródeł przychodów pomniejszonej o przychody o charakterze odsetkowym nad sumą kosztów uzyskania przychodów pomniejszonych o wartość zaliczonych w roku podatkowym do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych, o których mowa wart. 16a-16m Ustawy o CIT, oraz kosztów finansowania dłużnego nieuwzględnionych w wartości początkowej środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej?

2018.07.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.178.2018.1.MS
     ∟1. Czy uregulowane odsetki od Pożyczek i Kredytów zaliczone do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 r. nie będą podlegać ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy wynikającym z przepisów art. 15c ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2018 r.? 2. Czy prowizje (aranżacyjne oraz od niewykorzystanego limitu) od Kredytów oraz premia CAP związana z Kredytem zaliczone do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 r. nie będą podlegać ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy wynikającym z przepisów art. 15c ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2018 r.?

2018.06.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.204.2018.1.AM
     ∟Zastosowanie przepisów dotyczących wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów kosztów finansowania dłużnego (art. 15c) do kosztów poniesionych w ramach Systemu Zarządzania Środkami Pieniężnymi w Grupie Rachunków.

2018.06.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.18.2018.2.AZE
     ∟w zakresie: rozumienia pojęcia „przychody o charakterze odsetkowym” i „koszty finansowania dłużnego”, ustalenia czy przychody lub straty z tytułu kontraktów hedgingowych oraz koszty obsługi tych kontraktów stanowią przychody lub koszty odsetkowe ,ustalenia czy koszty finansowania dłużnego należy rozumieć w ujęciu kasowym, czy też memoriałowym ,ustalenia czy wzór stosowany przez Wnioskodawcę do wyliczenia limitu odsetek podlegających wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów.

2018.05.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.74.2018.2.JP
     ∟1. W jaki sposób należy rozumieć pojęcia „przychody o charakterze odsetkowym” i „koszty finansowania dłużnego” w myśl art. 15c ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2017 r., poz. 2343 z późn. zm., dalej jako: ustawa o CIT)? 2. Czy przychody lub straty z tytułu kontraktów hedgingowych oraz koszty obsługi tych kontraktów stanowią przychody lub koszty odsetkowe? 3. Czy koszty finansowania dłużnego, o których mowa w art. 15c ust. 12 ustawy o CIT i które należy uwzględnić przy wyliczeniu nadwyżki finansowania dłużnego należy rozumieć w ujęciu kasowym, czy też memoriałowym? 4. Czy wzór stosowany przez Wnioskodawcę do wyliczenia limitu odsetek w myśl art. 15c ustawy CIT jest poprawny?

1 2

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj