Interpretacje do przepisu
art. 111 ust. 3b ustawy o podatku od towarów i usług
105/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 111 ust. 3b ustawy o podatku od towarów i usług
2019.10.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.374.2019.2.ISK
∟Obowiązek rejestracji sprzedaży produktów w imieniu i na rzecz zleceniodawcy przy zastosowaniu własnej kasy rejestrującej, prawidłowości danych widniejących na paragonach fiskalnych, obowiązek przechowywania kopii dokumentów kasowych i kopii paragonów fiskalnych, obowiązek dołączania wystawionych paragonów do kopii faktur, obowiązek rozpoznania podatku należnego z tytułu sprzedaży produktów dokonanych przez Wnioskodawcę w imieniu i na rzecz zleceniodawcy oraz obowiązek uwzględniania sprzedaży produktów dokonanej przez Wnioskodawcę w imieniu i na rzecz zleceniodawcy, we własnych rejestrach sprzedaży oraz we własnej deklaracji VAT.
2019.10.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4012.370.2019.3.EW
∟Uznanie Wnioskodawcy za podatnika podatku vat z tytułu sprzedaży Kart przedpłaconych różnego przeznaczenia;
Prawo do ewidencjonowania na własnej kasie kwot pobranych od konsumentów z tytułu wydania Kart z zastosowaniem zera technicznego;
Możliwość wykazania na paragonie fiskalnym kwot pobranych od konsumentów z tytułu wydania Kart w innej pozycji paragonu jako dodatkowe informacje.
2019.09.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-1.4012.478.2019.1.AJ
∟Sposób prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
2019.09.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4012.322.2019.1.EN
∟W przypadku sprzedaży kart podarunkowych, Wnioskodawca prowadzi działalność polegającą na pośrednictwie w sprzedaży pomiędzy Wydawcami (a więc dostawcami towarów lub usług), Partnerem a ostatecznymi nabywcami (Klientami). Odbiorcą usług pośrednictwa świadczonych przez Wnioskodawcę jest Partner, bowiem to on uzyskuje korzyści z tytułu sprzedaży kart podarunkowych. Mając na uwadze przedstawiony opis sprawy oraz powołane przepisy prawa należy stwierdzić, że sprzedaż przez Wnioskodawcę na rzecz Klienta kart podarunkowych nie stanowi u niego dostawy towarów ani świadczenia usług i nie mieści się w katalogu czynności opodatkowanych podatkiem VAT zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o VAT, zatem nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
W opisanej sytuacji przedmiotem opodatkowania są usługi pośrednictwa świadczone na rzecz Partnera, za które Wnioskodawca otrzymuje wynagrodzenie w postaci prowizji. Zatem, kwota ta stanowi w istocie zapłatę (wynagrodzenie) za wykonaną usługę, tj. za pośrednictwo w sprzedaży kart podarunkowych. W konsekwencji, podstawą opodatkowania z tytułu świadczenia usług pośrednictwa zgodnie z art. 29a ust. 1 ustawy, jest kwota prowizji jaką otrzyma Wnioskodawca od Partnera w związku z wykonaniem na jego rzecz usługi pośrednictwa, pomniejszona o kwotę podatku.
Wnioskodawca nie ma/nie będzie miał obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych kart podarunkowych jednego przeznaczenia dokonywanej w imieniu i na rzecz innych podatników (Wydawców).
Wnioskodawca nie jest/nie będzie zobowiązany ewidencjonować na kasie rejestrującej odpłatnego wydania osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej oraz rolnikom ryczałtowym kart podarunkowych różnego przeznaczenia.
2019.05.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-1.4012.122.2019.1.MN
∟Sposób ewidencjonowania przy pomocy własnych kas rejestrujących sprzedaży biletów prowadzonych w imieniu i na rzecz podmiotu, który korzysta ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy oraz możliwość ewidencjonowania przy pomocy własnych kas rejestrujących sprzedaży biletów prowadzonych w imieniu i na rzecz podmiotu, który nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji obrotu i kwot należnego podatku przy zastosowaniu kas rejestrujących.
2019.03.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.97.2019.1.KP
∟braku obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących w przypadku świadczenia kompleksowej usługi telekomunikacyjnej
2019.03.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.68.2019.2.ISK
∟Ewidencjonowanie sprzedaży agencyjnej prowadzonej przez Agenta przy użyciu jego kasy rejestrującej
2018.09.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.415.2018.1.SM
∟Brak obowiązku rejestracji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kasy rejestrującej dla sprzedaży usług telewizyjnych z dekoderem.
2018.09.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.396.2018.1.MT
∟Brak uznania Wnioskodawcy za podatnika podatku VAT, ustalenia podstawy opodatkowania oraz obowiązku ewidencjonowania obrotu z tytułu sprzedaży kart podarunkowych.
2018.09.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.280.2018.2.ISK
∟Rozliczenie oraz udokumentowanie transakcji polegającej na wspólnym świadczeniu usług transportu kolejowego pasażerskiego w ramach jednej kompleksowej oferty pod nazwą „Wspólny Bilet”.
2018.08.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.351.2018.1.MT
∟obowiązek prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących w przypadku świadczenia kompleksowej usługi telekomunikacyjnej
2018.06.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.163.2018.2.ISZ
∟w zakresie obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej dokonywanej sprzedaży elementów kompleksowej usługi telekomunikacyjnej
2018.06.08 - Szef Krajowej Administracji Skarbowej - DPP8.8101.51.2018.PBD
∟Sprzedaż usług przewozów pasażerskich w samochodowej komunikacji.
2018.05.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4012.80.2018.2.MŁ
∟Uznanie środków pieniężnych ze sprzedaży kart przedpłaconych z kodem jako zaliczki na poczet wykonania; określenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla sprzedaży kart przedpłaconych z kodem; uznanie środków pieniężnych uzyskanych od Spółki B z tytułu braków w kartach przedpłaconych z kodem ze sprzedaży kart przedpłaconych z kodem jako zaliczki na poczet wykonania usługi; określenie momentu powstania obowiązku podatkowego w związku z otrzymaniem środków pieniężnych na poczet wykonania usługi, z uwagi na stwierdzenie braków w kartach przedpłaconych; możliwość zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej w sytuacji, gdy podmiot pośredniczący dokona wpłaty w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy kwot wcześniej otrzymanych od klienta za pośrednictwem rachunku bankowego oraz w formie gotówkowej; sposób prowadzenia ewidencji sprzedaży o której mowa w art. 109 ust. 3 ustawy.
2018.05.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4012.76.2018.2.JK
∟Obowiązek ewidencjonowania sprzedaży kart przepłaconych dokonywanej w imieniu lub na rzecz innych podatników.
2018.04.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.37.2018.2.MT
∟Ocena prawidłowości przyjętego sposobu ewidencjonowania sprzedaży (w różnych wariantach dystrybucji) biletów autokarowych, świadczeń dodatkowych oraz sprzedaży przekąsek na kasie rejestrującej znajdującej się w siedzibie Spółki, jak również wydania nabywcy paragonu fiskalnego.
2018.03.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.57.2018.1.ISK
∟Zgodnie z art. 111 ust. 3b ustawy, Wnioskodawca świadcząc usługi w postaci wymiany walut, dla których podstawą opodatkowania jest marża (różnica pomiędzy ceną zakupu a ceną sprzedaży danej waluty obcej) powinien na kasie fiskalnej w momencie sprzedaży ewidencjonować całą wartość sprzedaży własnej tj. całą należność otrzymaną za sprzedanie waluty na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.
2018.03.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.60.2018.1.MT
∟w zakresie sposobu ewidencjonowania na kasie fiskalnej usług wymiany walut
2018.03.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.61.2018.1.MT
∟Tym samym zgodnie z art. 111 ust. 3b ustawy, Wnioskodawca świadcząc usługi w postaci wymiany walut, dla których podstawą opodatkowania jest marża (różnica pomiędzy ceną zakupu a ceną sprzedaży danej waluty obcej) powinien na kasie fiskalnej w momencie sprzedaży ewidencjonować całą wartość sprzedaży własnej tj. całą należność otrzymaną za sprzedanie waluty na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.
2018.03.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.56.2018.1.ISK
∟w zakresie sposobu ewidencjonowania na kasie fiskalnej usług wymiany walut
2018.03.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.59.2018.1.ISK
∟w zakresie sposobu ewidencjonowania na kasie fiskalnej usług wymiany walut
2018.01.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-1.4012.823.2017.1.AJ
∟Interpretacja indywidualna dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie rejestracji sprzedaży biletów w imieniu i na rzecz zleceniodawcy przy zastosowaniu własnej kasy rejestrującej, sposobu wystawiania faktur w imieniu i na rzecz zleceniodawcy, obowiązku przechowywania przez Wnioskodawcę faktur i dokumentów kasowych, braku obowiązku wykazywania sprzedaży biletów w imieniu i na rzecz zleceniodawcy we własnych rejestrach sprzedaży i deklaracjach VAT-7.
2017.10.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.267.2017.2.MT
∟w zakresie możliwości rejestrowania sprzedaży biletów dokonywanej w imieniu i na rzecz kontrahentów przy zastosowaniu należącej do Wnioskodawcy kasy rejestrującej, opodatkowania 8% stawką podatku od towarów i usług sprzedaży biletów oraz opodatkowania 23% stawką podatku od towarów i usług z tytułu prowizji za pośrednictwo
2017.07.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.196.2017.1.JG
∟w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży Nagród na rzecz Uczestników przy zastosowaniu kasy rejestrującej
2016.10.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP3.4512.471.2016.1.MK
∟brak obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
2016.06.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-299/16-2/RR
∟Zwolnienie z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej w odniesieniu do wpłat gotówkowych klientów za usługę lotniczego przewozu pasażerskiego jak i związana z nią opłatą transakcyjną oraz w zakresie określenia sposobu opodatkowania opłaty transakcyjnej.
2016.05.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-177/16-4/IZ
∟Dotyczy obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących w związku z zawartą umową agencyjną.
2016.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-96/16-2/MN
∟Czy sprzedaż realizowana przez Spółkę w imieniu i na rzecz Gminy może być ewidencjonowana poprzez kasę fiskalną Spółki, jeżeli Spółka i Gmina w stosownej umowie zawrą taki sposób dokumentowania obrotu?
2016.03.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-109/16-2/BH
∟Ponieważ, jak wskazał Wnioskodawca, ani Wydawcy, ani Kontrahent nie zamierzają podpisywać z nim umowy w formie pisemnej przewidującej zobowiązanie Wnioskodawcy do ujmowania na własnych kasach fiskalnych Wnioskodawcy sprzedaży kart przepłaconych, wskazując że są zwolnieni z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kas rejestrujących, Wnioskodawca nie będzie miał obowiązku ewidencjonowania sprzedaży kart przepłaconych dokonywanej w imieniu lub na rzecz innych podatników.
2015.11.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-875/15-4/IZ
∟Spółka nie będzie miała obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kas rejestrujących usług finansowych sklasyfikowanych w PKWiU (64.19.30.0)
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.